در طی سال‌های اخیر، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش تحت فشار زیادی از درون و بیرون سازمان خود برای پاسخگویی به انتظارت درونی و بیرونی افراد مرتبط هستند. توجه به ذ‌ینفع در سازمان امری مهم و الزامی برشمرده می‌شود چرا که می‌تواند بر نگرش، منابع یا خروجی‌های سازمان تاثیر گذارد و یا از خروجی‌های سازمان تاثیر پذیرد. لذا رمز موفقیت هر سازمان در بخش دولتی و غیرانتفاعی راضی نگاه‌داشتن ذینفعان کلیدی‌شان است و اگر نداند که ذینفعان‌شان چه کسانی هستند، چه معیارهایی برای قضاوت درباره سازمان به کار می‌برند و وضعیت عملکردی سازمان در قبال این معیارها چیست، به‌ احتمال‌ زیاد در آینده نیز نمی‌­تواند فعالیت‌هایی را که باید برای راضی نگاه‌ داشتن ذ‌ینفعان کلیدی خود انجام دهد شناسایی کند. با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه فردوسی مشهد در مطالعه‌ای گسترده با بهره‌گیری از متدهای علمی جدید به شناسایی خواسته‌ها و انتظارات ذی­نفعان کلیدی خود پرداخته است و نتایج حاصل از این مطالعه در سطوح مختلف برنامه انعکاس یافته است.

 

کاربر محترم شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.